6 t/m 8 februari dit jaar deed ik mijn eerst Model United Nations (MUN). Dat was zo leuk dat ik vandaag IMUNA had. Ik zit in de World Health Assembly en ik vertegenwoordig Duitsland.
Vanochtend stond ik om 6 uur op om kwart over 7 de trein te halen. We moesten namelijk al om 9 uur in Alkmaar zijn bij IMUNA.
We begonnen met een soort introductie. Dan leer je elkaar al een beetje kennen en doe je een paar spelletjes als icebreaker. Na de Openingsceremonie begonnen we met lobbyen. Ik heb een resolution (een oplossing voor een probleem) geschreven met een groepje mensen. Het was heel gezellig om te doen en iedereen heeft iets toegevoegd. Waarschijnlijk gaan we zondag daarover debatteren.
Rond 14.00 uur begonnen we met debatteren. Ik heb al 1 admendmend (een aanpassing op een resolution) ingeleverd, die ook is aangenomen! Ook heb ik een vraag gesteld. De meeste mensen in de committee willen niet spreken, waardoor we niet echt een debat hebben. Dat is wel jammer.
Om 5 uur was het debatteren klaar en gingen we naar Egmond aan Zee fietsen. We slapen in een hostel en ik slaap op een kamer met Gaëlla en Fenna.
Morgen moeten we al om 9 uur weer bij IMUNA zijn. We gaan dan verder met de tweede issue.